ik lees in de FAQ dat als je Puma zo'n 10 jaar oud is je meteen maar de multiriem moet vervangen als de distributieriem gedaan wordt. V??r aanschaf van mijn Puma (een dag of 10 terug) heb ik wel gevraagd hoe het met de distributieriem zat, maar wist niet van de multiriem...
Nu heb ik 'm gekocht bij de Ford dealer. Hij is van december 1997 en had nog geen 85000km op de teller. Distributieriem is nu idd gedaan. Als gezegd bij de dealer, dus ik neem aan dat het ook helemaal goed gedaan is. Maar ik neem niet aan dat ze ook die multiriem gedaan hebben...
Wat doet de multiriem precies, en is de slijtage ook afhankelijk van de leeftijd of vooral van de kilometerstand? Als het echt heel belangrijk is dan wil ik er natuurlijk wel in investeren - ik heb 'm nog maar net immers - maar als het op een volgende distributieriem kan wachten scheelt dat weer een paar honderd euro

Zal de garage maandag eens bellen hoe dat zit, en hoe zij er tegenaan kijken. Ik vind het wel tamelijk stom als het niet direct gebeurd is, als die motor toch open is? Voor een paar tientjes zou het gepiept zijn! Ik heb overigens 6 maanden BOVAG garantie bij de koop, maar ik neem niet aan dat dit soort onderhoudsdingen daaronder valt?