Het pedaal... die blijft ff steken...tenminste zo voelt het wel. Neem aan dat als het gaskleppenhuis blijft steken, je wel het pedaal in kan trappen maar geen reactie ff krijgt. Hier voel ik echt dat ik ff het pedaal moet intrappen voordat die los schiet om het zo ff te noemen...R.A.T. RACING schreef:gaat het pendaal niet omlaag of het gas klep huis dat vervuild is en blijft kleven?
Gaspedaal blijft hangen
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Ik ga eerst ff die tip van harry proberen...denk echt dat het het pedaal is namelijk of de kabel ofzo, maar niet het gaskleppenhuis...DutchDevil schreef:wd40....... effe je luchtinlaat open maken bij je gasklep en effe inspuiten heb ik ook ooit gehad en daarna overtollig wd40 of iets dergelijks wegvegen. de rest verbrand wel mee:D nooit geen last meer van gehad en mn auto loopt nog steeds als een zonnetje
-
- Puma Senior
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
- Locatie: Maasbracht
- Contacteer:
Waarschijnlijk heeft Robert gelijk want dit vond ik op het forum van pumapeople:
I had the same sticky throttle pedal i.e sticking when first pushed down and managed to completely cure it very simply.
There was a post a few years ago that mentioned the same cure.
Take off the large duct from air filter box to throttle body and look in the 'hole' next to engine which is the throttle body.
In the throttle body is a large butterfly valve. (If you get someone to press the accelerator you will see it move) Basically I jammed the throttle pedal down, and therefore also the valve open, by wedging a stick between pedal and seat.
In the throttle body around where the valve closes you may see some black deposits. The deposits only seem to be on the lower half of the body. These build up so the valve 'jams' in them when closed. I simply removed these deposits using petrol soaked rag (and some metal polish ... but not sure if you're meant to as body is coated) and pedal is now silky smooth.
I had the same sticky throttle pedal i.e sticking when first pushed down and managed to completely cure it very simply.
There was a post a few years ago that mentioned the same cure.
Take off the large duct from air filter box to throttle body and look in the 'hole' next to engine which is the throttle body.
In the throttle body is a large butterfly valve. (If you get someone to press the accelerator you will see it move) Basically I jammed the throttle pedal down, and therefore also the valve open, by wedging a stick between pedal and seat.
In the throttle body around where the valve closes you may see some black deposits. The deposits only seem to be on the lower half of the body. These build up so the valve 'jams' in them when closed. I simply removed these deposits using petrol soaked rag (and some metal polish ... but not sure if you're meant to as body is coated) and pedal is now silky smooth.
ben niet voor niets monteur
maar zonder gekheid ik geef ook maar een sugestie dat wel eens voor komt. vervuilde gasklephuizen komt nogal eens voor vaak ook een reden dat hij niet goed stationaar loopt of afslaat
@gabba als hij is vervuilt niet en je wil hem zelf schoonmaken niet te agresief spul voor pakken anders laat de toplaag los en kun je het gasklephuis op ten duur weggooien
maar zonder gekheid ik geef ook maar een sugestie dat wel eens voor komt. vervuilde gasklephuizen komt nogal eens voor vaak ook een reden dat hij niet goed stationaar loopt of afslaat
@gabba als hij is vervuilt niet en je wil hem zelf schoonmaken niet te agresief spul voor pakken anders laat de toplaag los en kun je het gasklephuis op ten duur weggooien
Done, had zelf al bedacht dat een nat doekje genoeg was en heb het ff schoongemaakt...maar ik denk niet dat dat het was!!
De boutjes van de cruisecontrol draad zaten los en de onderste zat tussen de cruise control draad en de draad van het gaspedaal Dus ik denk dat dat het is geweest....Ook maar ff vastgedraaid....waren we dat vergeten Ratje of kan dat lostrillen? Dan hou ik dat gewoon ff in de gaten
De boutjes van de cruisecontrol draad zaten los en de onderste zat tussen de cruise control draad en de draad van het gaspedaal Dus ik denk dat dat het is geweest....Ook maar ff vastgedraaid....waren we dat vergeten Ratje of kan dat lostrillen? Dan hou ik dat gewoon ff in de gaten