Startproblemen
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
beste mensen,
iemand enig idee wat het volgende kan zijn?
Als ik mijn auto probeer te satrten, doet hij niks alleen blijft hij tikken..
aanduwen lukt wel en zekeringen zijn er niet kapot..
misschien de startmotor?.. Of zou het kunnen zijn dat mijn spanrol te veel weerstand geeft? hier ligt namelijk een lager uit..
gr. CRAZY
misschien de startmotor?.. Of zou het kunnen zijn dat mijn spanrol te veel weerstand geeft? hier ligt namelijk een lager uit..
gr. CRAZY
ik denk dat je de accu eens moet opladen of een nieuwe erin zetten. kan misschien aan de dynamo liggen dat deze kapot is, maar kan ook goed zijn dat gewoon je accu kapot/slecht is.CrazY schreef:beste mensen,
gr. CRAZY
grtz
sjakkes
hm.. zou kunnen.. maar ik heb wel gewoon me radio die het doet.. en overstarten deed hij ook niet..puma sjakkes schreef:
ik denk dat je de accu eens moet opladen of een nieuwe erin zetten. kan misschien aan de dynamo liggen dat deze kapot is, maar kan ook goed zijn dat gewoon je accu kapot/slecht is.
grtz
sjakkes
ps.. accu lampje brand wel erg zwak op het dashboard.. de rest brand wel fel!
Ik zou even langs een dealer gaan welk merk maakt eigenlijks niet zoveel uit. Maar die hebben meestal wel een apparaatje om je accu mee te testen. Duurt misschien 5 minuten en meestal ook gratis (tenminste de bedrijven waar ik stage heb gelopen). Maar ik zou zeggen dat je accu inderdaad te weinig spanning heeft.
-
- Puma Administrator
Heb met de Fiesta destijds 2 keer met een lege accu gestaan. De startmotor draait, maar de accu levert niet genoeg kracht om door de compressie van de motor heen te duwen. Je hoort dan inderdaad wel wat ratelen. Je radio kan het dan nog wel doen, trekt minder stroom.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
als het aan de accu licht kan het zijn dat je van die goed kope startkabels hebt die zeer slecht stroom doorlaten en de klemen niet goed op de polen komen
maar naar jou klacht heb het zelf niet gehoord het geluid zou ik zo zeggen ook erst accu maar kan ook de houdspoel vande startmotor zijn die hem niet ingeslagen kan houden
gr rat
maar naar jou klacht heb het zelf niet gehoord het geluid zou ik zo zeggen ook erst accu maar kan ook de houdspoel vande startmotor zijn die hem niet ingeslagen kan houden
gr rat