Distributieriem vervangen en toen...
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Ben ik blij dat ik dit lees...
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik heb 3 weken geleden mijn distributieriem en de hele mikmak laten vervangen bij een garage bij ons in t dorp. Geen fordgarage!
Ik kreeg na 1 dag te horen dat ze niet het juiste gereedschap hadden en dat het een dag langer duurde, want ze gingen ermee naar Ford.
Dus ik wachten en kreeg uit eindelijk een rekening van 800 euro! De rekening bestaat uit 400 euro werkplaatstarief!
Nou ja, ik heb m gewoon betaald, want ik ben zelf naar deze garage gegaan en ga dus volgende keer meteen naar Ford.
Maar nu is het bij mij ook zo dat hij echt niet meer lekker wil optrekken! Normaal kon ik zo wegrijden en zat er flink pit in, maar nu echt niet meer. Ik dacht zelf dat het lag aan de banden... Beetje vreemd misschien, maar ik had hem de week erna laten uitlijnen omdat hij verlaagd is en ik dacht dat het daarmee te maken had... Nu ik dit lees kan het dus ook de distributieriem zijn! Toch maar even naar de Ford ermee voor de zekerheid.
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik heb 3 weken geleden mijn distributieriem en de hele mikmak laten vervangen bij een garage bij ons in t dorp. Geen fordgarage!
Ik kreeg na 1 dag te horen dat ze niet het juiste gereedschap hadden en dat het een dag langer duurde, want ze gingen ermee naar Ford.
Dus ik wachten en kreeg uit eindelijk een rekening van 800 euro! De rekening bestaat uit 400 euro werkplaatstarief!
Nou ja, ik heb m gewoon betaald, want ik ben zelf naar deze garage gegaan en ga dus volgende keer meteen naar Ford.
Maar nu is het bij mij ook zo dat hij echt niet meer lekker wil optrekken! Normaal kon ik zo wegrijden en zat er flink pit in, maar nu echt niet meer. Ik dacht zelf dat het lag aan de banden... Beetje vreemd misschien, maar ik had hem de week erna laten uitlijnen omdat hij verlaagd is en ik dacht dat het daarmee te maken had... Nu ik dit lees kan het dus ook de distributieriem zijn! Toch maar even naar de Ford ermee voor de zekerheid.
Indien de timing verprutst is kan ie ontzettend slecht lopen, of helemaal niet lopen.
Boven op het motorblok, als je met je gezicht naar de ruit toe staat, rechtsonder zit een zwart mechanisme met een stekkertje. Is die stekker goed ingestoken? Anders schakelt hij niet over naar het VCT mechanisme, en mis je dus die extra trekkracht boven de 4000rpm.
Pumaatje, hebben ze geen prijs opgegeven voordat je die riem liet vervangen? 800 euro slaat natuurlijk nergens meer op, daar heb je hem bijna 2 keer voor vervangen!
Boven op het motorblok, als je met je gezicht naar de ruit toe staat, rechtsonder zit een zwart mechanisme met een stekkertje. Is die stekker goed ingestoken? Anders schakelt hij niet over naar het VCT mechanisme, en mis je dus die extra trekkracht boven de 4000rpm.
Pumaatje, hebben ze geen prijs opgegeven voordat je die riem liet vervangen? 800 euro slaat natuurlijk nergens meer op, daar heb je hem bijna 2 keer voor vervangen!
Gaat wel erg vaak fout met die distributieriemen
De les die we eruit kunnen trekken: ga naar een garage waar ze al vaker de distributieriem van een 1.7 hebben vervangen. Vraag voor de zekerdheid of ze het speciale gereedschap hebben (als ze dan raar opkijken....wegwezen ). En maak vooraf een afspraak over de prijs. Bij Ford hanteren ze vaste prijzen volgens mij (zie ook bij FAQ).
800 Euries is wel erg veel, zo ik niet mee eens zijn. Het is de onkunde van de garage dat ze naar de Ford dealer moeten.
De les die we eruit kunnen trekken: ga naar een garage waar ze al vaker de distributieriem van een 1.7 hebben vervangen. Vraag voor de zekerdheid of ze het speciale gereedschap hebben (als ze dan raar opkijken....wegwezen ). En maak vooraf een afspraak over de prijs. Bij Ford hanteren ze vaste prijzen volgens mij (zie ook bij FAQ).
800 Euries is wel erg veel, zo ik niet mee eens zijn. Het is de onkunde van de garage dat ze naar de Ford dealer moeten.
Laatst gewijzigd door hansie op vr 15 jun 2007, 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Hans helemaal mee eens...
Iedere garage heeft toegang tot de gegevens van Ford how to... zullen we maar zeggen.
Ik weet dit namelijk omdat een jaar voordat bij mij de riem vervangen moest worden bij 'mijn' garage de monteur/eigenaar een 'pak' papieren had uitgeprint toen ie voor de eerste keer de distributieriem van een puma moest vervangen.
Kijk dat is een vakman, niet te trots om toe te geven dat je niet alles kunt weten.
En zich zorvuldig voorbereid op zo'n karwei.
Blijkbaar doet dat helaas, helaas niet iedereen..
Iedere garage heeft toegang tot de gegevens van Ford how to... zullen we maar zeggen.
Ik weet dit namelijk omdat een jaar voordat bij mij de riem vervangen moest worden bij 'mijn' garage de monteur/eigenaar een 'pak' papieren had uitgeprint toen ie voor de eerste keer de distributieriem van een puma moest vervangen.
Kijk dat is een vakman, niet te trots om toe te geven dat je niet alles kunt weten.
En zich zorvuldig voorbereid op zo'n karwei.
Blijkbaar doet dat helaas, helaas niet iedereen..
rijder sinds 29/3/2002
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Dit is dus het probleem waardoor er minder vermogen is.
De nokkenassen staan verkeerd
Het Gleufje (waar de vinger naar wijst) moet in een rechte lijn zijn, met dat gleufje aan de linkerkant. Zoals je kunt zien staan ze in een kleine hoek van elkaar waardoor de nokkenassen niet goed staan.
De nokkenassen staan verkeerd
Het Gleufje (waar de vinger naar wijst) moet in een rechte lijn zijn, met dat gleufje aan de linkerkant. Zoals je kunt zien staan ze in een kleine hoek van elkaar waardoor de nokkenassen niet goed staan.
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Waarschijnlijk was het probleem, dat de handleiding wat je bij de distributieriem erbij krijgt niet geschreven is voor een 1.7. Vandaag heeft mijn pa samen met mijn oom alles weer recht gezet, en functioneert het weer zoals het moet.
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Ondanks dat nu alles goed is met de distributieriem is het nog niet 100% in orde. Met wegtrekken in de 1e versnelling, hapert de puma iets. en bij de 4e en 5e versnelling mis ik nog iets trekkracht onderin.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.