Koppeling versleten???
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Koppeling versleten???
Heb sinds kort probleem ontdekt aan mijn koppeling (denk ik).
Als ik optrek en ik geef goed gas dan stijgen mijn toeren net alsof ik in neutraal rij en mijn snelheid gaat maar zeer langzaam omhoog. Als ik dan wat gas los en wat trager optrek daalt het toerental terug naar normaal en blijft mijn toerental zoals het hoort.
Heeft dit iets met koppeling te maken, of distributieriem?
Iemand die me kan helpen of dit ook al heeft meegemaakt?
Thanks
X-tof
Als ik optrek en ik geef goed gas dan stijgen mijn toeren net alsof ik in neutraal rij en mijn snelheid gaat maar zeer langzaam omhoog. Als ik dan wat gas los en wat trager optrek daalt het toerental terug naar normaal en blijft mijn toerental zoals het hoort.
Heeft dit iets met koppeling te maken, of distributieriem?
Iemand die me kan helpen of dit ook al heeft meegemaakt?
Thanks
X-tof
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Heb probleem ook gehad toen ik de puma gekocht, ook een versleten koppeling. Ik heb deze toen ook direct laten vervangen Nu loopt hij weer als trein.
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
Vandaag even bij ford-dealer langsgeweest voor offerte, en hij stelde voor om ineens ook de 'butee' te vervangen, had hier nog nooit van gehoord maar is blijkbaar een olie-drukregelaar of zoiets???
Deze lekt op dit moment nog niet maar als die na nieuwe koppeling wel begint te lekken moeten ze er weer alles afhalen, suggesties?
En kan iemand me vertellen waar die koppeling juist zit, want hij zei me dat het moeilijk is om met een getunede voorbumper de koppeling te vervangen...
Deze lekt op dit moment nog niet maar als die na nieuwe koppeling wel begint te lekken moeten ze er weer alles afhalen, suggesties?
En kan iemand me vertellen waar die koppeling juist zit, want hij zei me dat het moeilijk is om met een getunede voorbumper de koppeling te vervangen...
weet geen exact antwoord op je vragen maar ben wel benieuwd hoeveel pingels dit grapje moet gaan kosten.....X-tof schreef:Vandaag even bij ford-dealer langsgeweest voor offerte, en hij stelde voor om ineens ook de 'butee' te vervangen, had hier nog nooit van gehoord maar is blijkbaar een olie-drukregelaar of zoiets???
Deze lekt op dit moment nog niet maar als die na nieuwe koppeling wel begint te lekken moeten ze er weer alles afhalen, suggesties?
En kan iemand me vertellen waar die koppeling juist zit, want hij zei me dat het moeilijk is om met een getunede voorbumper de koppeling te vervangen...
butee nooit van gehoort zal wel weer zoon belgies woord zijn misschien dat ze het druk lager bedoelen die zij hydrolisch kun je beter meteen vervangen ja kost dan ook niet veel extra's meerX-tof schreef:En kan iemand me vertellen waar die koppeling juist zit, want hij zei me dat het moeilijk is om met een getunede voorbumper de koppeling te vervangen...
met een getunde bumper moeilijker koppeling vervangen? laat je niet voor de gek houden
de koppeling zit tussen de versnellingsbak en de motor in daarvoor moet de versnellingsbak er uit maar dit heeft niets met de bumper te maken deze hoeft niet los.
kosten? geen idee maak nooit rekeningen op het werk weet alleen wat ik zelf moet betalen
Koppeling zit tussen motor en versnellingsbak.
Als je naar mijn project gaat kijken en je ziet mijn motor zonder versnellingsbak. Dan zal je aan de andere kant van de distributieriem een groot rond stalen wiel zien daarop word de koppeling gevezen.
Dus bij een nieuwe koppeling word alles rond de versnellingsbak los gemaakt. Ophanging vooraan los gemaakt. En dan de versnellingsbak langs onder eronderuit gehaald. En dan kan men pas aan de koppeling.
Dus veel werk.
Die druklager kost tussen de 50en de 100euro ongeveer. Dacht 80maar niet zeker.
Aangezien die ongeveer even lang meegaat als koppeling is het best dat je deze mee vervangt.
Indien niet en binnen een Xaantal km gaat deze stuk. Dan moet gans de boel terug uitelkaar gevezen worden.
Zou dus dom zijn als je daar op gaat besparen.
Dus derect koppeling met druklager vervangen.
Druklager is eigenlijk het onderdeel dat u koppeling doet onkoppelen. Dus met op u pedaal te duwen duw je olie naar de druklager deze schuift uit en ontkoppelt de koppeling.
edit: butee is inderdaat druklager
Als je naar mijn project gaat kijken en je ziet mijn motor zonder versnellingsbak. Dan zal je aan de andere kant van de distributieriem een groot rond stalen wiel zien daarop word de koppeling gevezen.
Dus bij een nieuwe koppeling word alles rond de versnellingsbak los gemaakt. Ophanging vooraan los gemaakt. En dan de versnellingsbak langs onder eronderuit gehaald. En dan kan men pas aan de koppeling.
Dus veel werk.
Die druklager kost tussen de 50en de 100euro ongeveer. Dacht 80maar niet zeker.
Aangezien die ongeveer even lang meegaat als koppeling is het best dat je deze mee vervangt.
Indien niet en binnen een Xaantal km gaat deze stuk. Dan moet gans de boel terug uitelkaar gevezen worden.
Zou dus dom zijn als je daar op gaat besparen.
Dus derect koppeling met druklager vervangen.
Druklager is eigenlijk het onderdeel dat u koppeling doet onkoppelen. Dus met op u pedaal te duwen duw je olie naar de druklager deze schuift uit en ontkoppelt de koppeling.
edit: butee is inderdaat druklager
250euro koppeling en bijna 80euro voor druklager.
Zijn wel prijzen toen ik bij ford werkte en zonder BTW dacht ik.En 100%zeker van de prijzen ben ik niet is al 1jaar geleden vervangen.
Dus zal iets meer zijn dan deze prijzen.
De koppeling=250euro is dus koppeling en drukgroep tesamen.Weet nu niet dat je de koppeling appart kan hebben.
Met drukgroep bedoel ik NIET druklager.
Dus als ik een koppeling vervang dan vervang ik koppelingsplaat, drukgroep, druklager.
Koppeling en drukgroep zitten in 1doos en druklager in een 2de
Zijn wel prijzen toen ik bij ford werkte en zonder BTW dacht ik.En 100%zeker van de prijzen ben ik niet is al 1jaar geleden vervangen.
Dus zal iets meer zijn dan deze prijzen.
De koppeling=250euro is dus koppeling en drukgroep tesamen.Weet nu niet dat je de koppeling appart kan hebben.
Met drukgroep bedoel ik NIET druklager.
Dus als ik een koppeling vervang dan vervang ik koppelingsplaat, drukgroep, druklager.
Koppeling en drukgroep zitten in 1doos en druklager in een 2de